Írott-kő – Kőszeg

Image Placeholder
4 júl

Írott-kő – Kőszeg

Hajnali öt óra van, hamarosan reggelizünk és indulunk busszal Velembe, hogy onnan Írott-kőre felgyalogolva kezdhessük utunkat a 0. km kőtől!

Gyors interjú ki-mit álmodott:

Reni: semmit

Vivi: hogy otthon vagyok.

Patrik: nem emlékszem.

Attila: valami érdekeset.

Kristóf: nem aludtam annyira, hogy álmodjam.

Péter: ezek olyan mázlisták voltak tegnap, hogy tippelgetésben legyőztek a Honfoglalóban.

Egy kép a szállásunkról ébredés uán

Godot-ra a velemi buszra várva a sarki kocsmában elfogyasztott életmentő kávé után dideregve 6.00 órakor:

Fent vagyunk Írott-kőn! Egész kemény szintemelkedés és 5km gyaloglás után megérkeztünk a kiinduló pontra, vagyis a Kék-túra szakasz 0. km kövéhez!

Innen a Hörmann forráshoz megyünk hamarosan tovább, ahol IV. Kerületi cserkészek táboroznak. Ott vizet is tudunk tölteni. De előtte méfg felmentünk az Írott-kői kilátóba, ahonnan egészen a Somló hegyig elláttunk. Ami meglepett az a pici kiállítás, ami a kilátó alsó szintjén van, ami egész reálisan mutatja be a trianoni határ kialakulásának helyi történetét.

A Hörmann forráshoz érve találkoztunk a veszprémi cserkészcsapattal, már messziről kiszúrtuk a szép fehér tabi sátrakat. Minden túlzás nélkül állíthatom, hogy minta tábort láttunk: a napostiszt egyenruhában fogadott, szép, rendezett, megépített őrsi körletek, a gh-ban szép rend, a vizes kannák sorba rendezve álltak, mindez az erdő közepén. Beszélgettünk egy keveset és készítettünk egy közös fotót

Nem akarok túlzottan szentimenti lenni, de a cserkészet nagyszerűsége és ereje kézzel fogható: mindent tudtak a KNT táborunkról (a ti oldalatok az a profi görög keretmesés, nem?), ismerték Springer Bencét, egy perc alatt millió közös témánk volt. Kőszegen egy cserkész intézte a szállást, Sárváron szintén egy cserkész segít… jó ez azért! 🙂

Hétforrás pecsételőhely a hét vezér nevével, melyekből egy-egy forrás fakad a felszínre

Nos az előző írásom óta 18 km-t lenyomva és kb 500 m (!) szintkülönbséggel a hátunk mögött megérkeztünk Kőszegre, ebédeltünk egy igen jót, bejártuk a várat és megnéztük Magyarország történetét 3D-ben 15 percben összesűrítve.

Most éppen kávézunk és a mozgalmas és korán induló nap után igyekszünk életet lehelni magunkba.

Visszaérvén szállásunkra jó nagy pihenés és beszélgetés után megvacsoráztunk, lezuhanyoztunk. Holnap hosszú utunk lesz, picit rákészülünk… Mondanom sem kell, hogy egy-egy pecsét megszerzése nagyobb kunszt számunkra, mint Klein Dávid sikeres csúcstámadása. Az csak egy hétezres hegy, na de a Kőszegi-hegység, az már valami. A Kemeneshátról nem is beszélve, holnap legalább 25 méter lesz a szintemelkedő 35 km-en.

Zárásként egy fotó, hogy milyen sors vár arra, aki nem teljesítni az aznapi szakaszt…