Barlangi kalandok

25 jan

Január 27-én péntek este indultunk a 15-ös busszal 17:20-kor a Bükk hegység éjszakai rejtelmeibe. A közel fél órás buszút után megérkeztünk Ómassára.

A biztos és kivilágított település után elnyelt minket az éj koromsötétje, ahol csak pilácsaink bizonytalan fénye mutatott utat a bizonytalanba. Az elszánt menetelésben csak a lábunk előtti havat láttuk. Trappolásunkat csak Orsi és Peti lihegői szüneteltették. Az egyik ilyen pihenőnél észrevettük a téli éjszakában a csillagos ég teljes pompáját, amit itt már nem szentségtelenített meg a modern civilizáció fénye. A lámpák nélkül ránk borult a milliónyi csillag kupolája.
Egy kis idő után megérkeztünk a fénybe: Szentlélekre. Itt könnyedén vizet vettünk, és szusszantunk egyet.

Egy-két egészséges kör után megtaláltuk a jelzésünket, és a műúton haladva célba vettük aznap esti szállásunkat. Véletlenül a hegyek orma helyett a völgyek lejtőjén találtuk magunkat. Egy kisebb konzultáció után és egy rövid séta után felértünk a hőn áhított csúcsra. Itt a köd tengerként terült el alattunk a völgyben. Ehhez a látványhoz hozzájárult a ragyogó ég varázsa.
A bizonytalan hegyoldalban telefonos segítséggel eljutottunk a végállomáshoz. Nagy megkönnyebbülésünkre egyedül voltunk. Ekkor várt ránk az a feladat, hogy tűzifát gyűjtsünk. Ezt meg is találtuk egy harminc centi vastag kidőlt fában. Nem tudtuk, hogy milyen egy kínkeserves óra vár ránk. A tüzelő szakszerű aprítása után kellemes meleget adott a lecsó. A luxuskörülményekről a linóleum és a szénászsák fekhelyek gondoskodtak a profi kályha támogatásával. A vacsora után mindenki nyugovóra tért.

A fűtéssel nem is kellett bajlódni hajnali négyig. Reggel arra a csodára ébredtünk, hogy nem kaptunk füstmérgezést. A reggeli Costa-Ricai kávé elfeledtette az éjszaka fáradalmait.

A reggeli után hazafelé vettük az irányt. Reggel is elnéztünk a csúcs felé.

A látványtól mindenki fürdött a boldogságban.

Kisebb-nagyobb csúszásokkal és esésekkel, kitérőkkel eljutottunk a Hámori-tóhoz. Bár a két nap alatt alig 20 km-t gyalogoltunk, a sokszor szűz hó miatt mégis jólesően kifáradtunk.